söndag 27 april 2014

Intensivt!

Kom hem i fredagskväll och nu på söndagkväll så befinner jag mig i Strömstad.

Det är med andra ord jobb igen. Mässa och fackdagar. Ska bli kul, det är härligt väder här precis som hemma. Om det inte vore för förkylningen/allergin ( - nu vet jag fasiken inte vad som är vad. Björkpollen. Suck!) så vore allt kanonbra.

Jag kan väl ärligt talat säga att jag inte direkt var överlycklig över att behöva åka iväg igen. Det tar liksom emot. Har en stor gård där hemma som är så galet kul att hålla på att fixa med. Fixa och trixa utomhus, det är livet det!

 Fast nu är det så här, det är jobbet liksom. Det är en norsk kedja som vi har avtal med som har valt att lägga sina årliga fagdager här i Strömstad. Och det är viktigt att vara med.

Fokuserar på att jag faktiskt kommer att ta ledigt torsdag-söndag . Torsdag är en röddag och klämdagen, den byter jag ut mot den här dagen. Så det blir ju underbart!

Hann med himla mycket ändå. Bootcamp förstås, hämta ett litet bord jag köpt begagnat, hämta trädgårshallon, syren, ros och spirea. Och en röjsåg. Hann hälsa på mormor en liten stund. Sen hem och plantera. Och visp, sen skulle det grillas hos brorsan (hm, jag ringde och bjöd in oss - vi måste köpa grill!) och sen så var jag döslut. Skulle egentligen knata över till grannarna lite längre bort, men orkade inte.

Packade och åkte. Intensivt!

Inga kommentarer: