måndag 14 april 2014

Mitten av en månad, början på en vecka

Det är måndag och det är en 14 april.

Underbara härliga april. Jag verkligen älskar april känner jag.

Kände det igår när jag studsade framåt ute på promenad.

April, det är månaden när allt liksom bara händer.

Vädret ändras precis hela tiden. Ena stunden regnar det och så plötsligt så tittar solen fram. Och sen kan det komma lite snö eller varför inte lite hagel.

Tycker det känns som att April är månaden som påminner oss om livet och nuet.

Du vet var du har just nu i den här stunden, men har ingen aning om vad som händer bakom nästa sväng eller sekund.

Det är klart att det är då det kan vara viktigt att veta vad som är viktigt och vart sjutton jag är på väg.

Så himla viktigt.

Vem är jag?
Vad vill jag med mitt liv?

 Det är verkligen de två frågor som jag har fastnat för.....har ni märkt det?  :)

Inga kommentarer: