onsdag 14 maj 2014

Komma igång igen....

Alltså, det här med att komma igång igen efter förkylningen.

Jäklar i min lilla låda vad segt det är, ja inte mentalt så att säga utan mer i kroppen.

Helt plötsligt gör allt ont, jag känner efter, det känns obekvämt och lite ringrostigt. Det efter två veckor och lite till.

Det är egentligen inte klokt hur fort en tappar.

Det som jag ser som extra viktigt i det här är att jag har full förståelse för de som kämpar sig igång efter graviditet, eller de som kanske aldrig har tränat.

Oj vad konstigt det måste kännas och hur lätt det måste vara att ge upp.

Jag är van, jag vet att efter några veckor så kommer allt kännas som förrut. Jag vet att bakom det här som jag genomgår nu så finns det något annat som är så obeskrivligt härligt.

Känslan efter ett träningspass är något att längta efter!

Just nu gruvar jag mig...fast jag är tacksam över att jag blir lite påmind -det gör mig ödmjuk inför dem som försöker aktivera sig lite. Och hur lätt det måste vara att ge upp.

Jag vet ju att det blir bättre. Att vinden vänder och så plötsligt så är det skitkul och kroppen vill samarbeta.

Kämpa på, kämpa på.


 

Inga kommentarer: