onsdag 3 december 2014

100


1.   Hur gammal är du om fem år?  
Jag är 38 år gammal, tiden går. Fast jag är ju en av dem som tycker att det är härligt att bli äldre.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? 
Min hårfrisör och mina kollegor.
3. Hur lång är du?
167 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Har ingen aning, det där med film är inte min grej.
5. Vem ringde du senast?
Sambon, som faktiskt är min särbo under veckorna.
6. Vem ringde dig senast? 
En arbetskollega från Norge.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Hej fakturan för ditt köp hos xxx har skickats till din epostadress du angav vid köpet! Julklappsinköp på webben, det är grejer det!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Både och, fast jag är nog en sms person. Framförallt på kvällarna, fast det hör ihop med att jag är så jäkla trött på kvällarna och att det är enklast att få något vettigt ur mig om jag smsar.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.
10. När såg du senast din mamma?
Igår kväll, när hon satt och drack champagne tillsammans med min pappa och firade deras silverbröllop.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå
12. När vaknade du i går (måndag)?
5:20, skulle till gymmet för att träna. Och innan det, hinna med en promenad med vovven.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag måste nog säga, angels in the snow. Ny favorit. 
14. Vilken är din favoritplats?
Jag älskar att vara hemma, i fjällen, vid havet, vid mormors köksbord, runt en eld i skogen….många platser som är favoriter skulle kunna skriva hur många som helst.

 
 
 15. Vilken plats föredrar du minst?
En plats med massor av folk, jag har problem med det. Det kan trigga igång en panikångest attack till och med.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag bor med min sambo på vår gård som nu har en helt fantastisk trädgård, ett gym i ladan och en liten ateljé där jag kan pyssla, fixa och meditera. En bastu. Vi har förhoppningsvis barn. Är fortfarande nära vänner och familj. Eventuellt har jag ett litet företag vid sidan om. Och jag är lycklig förstås.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Att vara utan mamma, var verkligen inte ett barn som tyckte om att sova borta. Jag ville helst vara hemma hos mamma.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Nisse, min lilla hund. Han är så galet roligt emellanåt.

19. Hur stor är din säng?
160 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
På jobbet stationär, bärbar och en padda. Privat: bärbar som jag aldrig använder.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
4, det vill säga 2 var.
23. Hur många landskap har du bott i?
3, Dalarna förstås, Uppland och Oslo fylke.
24. Vilka städer har du bott i?
Sälen (ingen stad men på vintern så blir den lilla byn en stad), Stockholm och Oslo.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota på sommaren är väl alldeles underbart.
26. Är du social?
Ja jag är väldigt social i perioder fast jag har ett enormt behov av att vara själv, eller återhämta mig. Jag klarar inte att vara social dygnet runt. Behöver liksom andas lite emellanåt.
27. Vilken är din favoritglass?
Hm, jag tror att jag säger en italiensk gelato med smak av salted caramell (jobbar med glass och tillbehör)

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Något med choklad.
29. Tycker du om kinamat?
Ja, fast det är inte någon favoritmat direkt.
30. Tycker du om kaffe?
Jag älskar kaffe.
31. Vad dricker du till frukost?
Ett glas juice och kaffe. Och i perioder ljummet vatten med citron.
32. Sover du på någon särskild sida?
Rygg. Eller jag är lite överallt och hit och dit.
33. Kan du spela poker?
Ja, fast det var enormt länge sedan.
35. Är du en beroendemänniska?
Ja det tror jag, beroende av endorfiner, socker och kärlek.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, bara en med samma namn, d.v.s. gårdsnamn, förnamn, mellannamn och efternamn – det tycker jag är lite galet.
37. Vill du ha barn? 
Ja, fast det var inte så jäkla självklart
38. Kan du några andra språk än svenska.
Ja engelska och sen kan jag väl några få ord på tyska. De där 6 åren i skolan med tyska var ju inte direkt välinvesterad tid.
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!
 

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Sånt jag älskar förstås! För tillfället är det träningskläder, skor och jackor. Sen har jag fått dille på inredningsprylar.
42. Äger du dyrbara smycken?
Nä bara en relativt dyr (i min värld) klocka.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
 Gillar: i huvudet på Gunde Svan och Svett och Etikett. Och så älskar jag det norska programmet 71 grader nord.
44. Kan du rulla med tungan?
Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Hm, roligaste? Svår fråga, alla är roliga på olika sätt. Svarar nog mina brorsbarn.
46. Sover du med gosedjur?
Nä men vovve, räknas det?
47. Vad har du för ringsignal?
Någon vanlig.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nä, bara en sko.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En kaffekopp jag fått av min vän.
50. Flirtar du mycket?
Nej, jag är ingen speciellt flirtig person tror jag.
51. Kan du byta olja på bilen?
Har jag aldrig behövt göra, men det tror jag väl. Kan väl inte vara såååå svårt?
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja, en gång i Norge och en i Sverige.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Hm, hjälp jag som aldrig kommer ihåg titlar. Läser en just nu som heter: Helvetesuka.
54. Läser du dagstidningen?
Ibland, fast oftast på datorn.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ja Lantliv och Aktiv träning.
56. Dansar du i bilen?
Nä, jag sjunger.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rockklassiker i bilen på väg mot jobbet.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Ett telefonnummer.
59. När var du i kyrkan senast?
Det var på mitt kusinbarns dop.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Det var min NO lärare, han var så himla härlig. Och det var nog lite på grund av honom som jag gick naturvetenskapligt linje på gymnasiet. Något jag liksom idag kan fundera över om det var det bästa valet men ja, så blev det.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Hm, ja det är nog inte så länge. Det har varit någon natt bara.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Där måste jag svara min sambo, han gör alltid speciella saker för mig.
63. Vad lyssnar du på just nu?
Acoustic morning på Spotify.
64. Har du varit med i tidningen?
Ja, jag vann något stipendium i gymnasiet och så har jag både spelat revy och bygdespel.
65. Vad är det konstigaste du ätit?
Sniglar, älgtunga…
67. Vad är det för färg på din tandborste?
Vit eller vad är det för färg egentligen på eltandborstarna?
68. Hur imponerar man på dig?
Man följer sitt hjärta!
Man är sig själv till 100 %. Sen är det viktigt att vara rak, ärlig, varm, ödmjuk. Gärna stark drivkraft. Reflekterande. Modig. Då blir jag imponerad.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Mamma eller sambon.
70. Har du någon piercing?
Nej!
71. Din största vinst?
1000 kr på guldfynd för många herrans år sedan.
72. Civilstånd?
Sambo
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook och instagram.
74. Är du fåfäng?
Ja, jo det är jag väl. Fast inte på det viset att jag håller på och fixar i oändlighet. Jag har aldrig haft lösnaglar, förlängda fransar och så vidare. Fast det är klart att jag gärna vill se ok ut.
75. Ångrar du någonting du gjort?
Nej oftast inte, ångrar ofta det jag inte gjorde. Fast ibland kan jag vara lite bufflig i mitt sätt, det kan jag givetvis ångra lite….!
76. Hur gammal är din pappa?
59år
77. Vilket är ditt drömjobb?
Mitt drömjobb är ett jobb som innebär mycket frihet, mycket kontakt med människor, där det är tydliga ramar att jobba efter. Vill gärna hjälpa andra att må bättre, i sig själva. Kanske även ett jobb där jag styr och bestämmer själv, eget företag är väl det som ligger absolut närmast här. Fast jag trivs idag på mitt nuvarande jobb som KAM.
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?’
Jag skulle så gärna resa tillbaka till Bali! 
 


79. Vad har du haft för husdjur?
Hundar: Dino, Zorro, Rocky och Kello i min uppväxt. Nu har jag en lite Nisse och mamma och pappa har en odåga, Zack.
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig.
När jag var 19 år så reste jag själv iväg till Afrika och reste med Rosa bussarna.
Jag älskar att se på Morden i Midsummer.
Jag kan snabbt förvandlas till ett minimonster om blodsockret sjunker.
81. Svär du ofta?
Ja troligtvis.
82. Sverige när det är som bäst?
Alltid, jag älskar att vi har årstider. Alla har sin speciella charm.  Sensommar/höst är en favorit.
83. Kan du åka slalom?
Nja, ja jag kan säkert fortfarande fast jag väljer att inte göra det på grund av ett trasigt knä.
84. Vad har du ätit i dag?
Lax med kronärtskockstäcke.
85. Vad har du för utbildning?
Jag har en mängd olika varianter av utbildningar inom friskvård. (Motion och friskvårdsledare, massageterapeut, PT, instruktör inom en mängd olika gruppträningsformer: spinning, aerobox, corebar, body pump.)
 Och så den bästa utbildningen inom kommunikologi, kommunikation och förändringsarbete -här kan man läsa mer:  Utbildning i metakommunikation det bästa jag någonsin gjort för mig själv.
Har dock inget diplom på väggen som säger att jag gått på högskola eller universitet.
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Alla, utan någon del skulle det bli tomt. Tänker vi utseende så är det faktiskt mina ögon.


87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Just nu min lilltå på höger fot som gör galet ont, jag vet inte vad det är! Tätt följt av mina förbaskade vader som inte är i mitt lag för tillfället.
88. Vilken är din bästa egenskap?
Hm ja vad är min bästa egenskap? Jag tror att jag svarar drivkraft, mitt driv. Och jag är väldigt snäll.
89. Vilken är din sämsta egenskap?
Envisheten och drivkraften.
91. Saknar du något?
Nej inte egentligen. Saknar tid emellanåt.
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja det tycker jag, fint sätt att liksom fira att ett helt år har gått.
93. Vad gör dig ledsen?
Oärlighet. Egoism.
94. Vad gör dig glad?
Natur, människor, djur.
95. Har du varit gift eller förlovad?
Ja, jag har faktiskt varit förlovad tidigare.
97. Vad är det knasigaste du gjort?
Hoppat fallskärm, rest runt på Bali själv, flugit skärm själv (paragliding) raftat i Zambesi river, rest med Rosa bussarna i Afrika – fast räknas det här som knasigt? Det är ju bara lite sådana där saker som gör att jag känner att jag lever?
98. Vad har du för laster?
Träning och julmust.
99. Vem är din förebild?
Många!
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Jag ska sova…..



Inga kommentarer: