måndag 15 december 2014

Julledigheten knackar snart på dörren.....

Snart är det dax för lite längre ledighet. Julen liksom. Hej och hå vad fort den kom. Trots en mörk och alldeles trist höst. Alltså, vart är snön?

Har funderat lite på vad jag vill med ledigheten, om det finns några sådana där - jaaaa det vill jag göra! (förutom typiska julsaker som att, äta gott, mysa, vara med vänner och familj).

Och det finns det förstås...

*   Jag vill göra någon form av längre träningsrunda, springa, cykla eller så. På en ca så där 2 timmar...
* Laga mat på muurikka.
* Åka längdskidor - det kanske blir en tur till Sälen igen. Det är ju inte så långt bort. Passa på att äta något gott där uppe, bra restauranger är jag inte direkt bortskämd med här hemma!
* Sen vill jag  åka långfärdsskridskor, så snälla kylan klipp till nu! Vill ha fina isar. Tänkt att åka lite, ha med sig matsäck, sätta sig i lä och njuta. Åhhhhhh!
* Sen vill jag ha eld i kaminen och bara mysa.
* Och så vill jag yinyoga.

Så en del på önskelistan är ju lite beroende av väder, blir ingen skridskoåkning om det inte blir is tex. Så får se vad vi får till. Det viktiga är no stress!




Inga kommentarer: