fredag 6 februari 2015

En riktig tröttnäsa vecka

Den här veckan har jag varit trött, väldigt trött. Det började liksom redan på måndagen och har fortsatt. Jag har inte varit på hugget rent träningsmässigt, fast vila är viktigt och jag har valt att lyssna på min kropp.

Söndag - vila
Måndag - vila
Tisdag - kettlebellspass i ladan med ett helt gäng.
Onsdag - vila
Torsdag - kettlebellspass i ladan med sambon

Igår när jag kom hem så var jag sliten, väldigt sliten och hade ingen lust att träna överhuvudtaget.
 Tur sambon var hemma och gav mig en dumlekola och lite koffein och så drog han mig med ut i ladan. Det blev ett bra pass trots allt.

Vi körde efter en stunds uppvärmning:

* Marklyft med stång  (hjälp vad jag tappat i teknik, ska fokusera lite och se om jag kan hitta tillbaka - svårt utan spegel tycker jag).
* Clean and press
* Figure 8 to hold
* Halv turk
* Utfall med axellyft åt sidan

Vi körde 10 reps (på varje arm/ben) och 4 varv. Väldigt jobbigt!

Det ser bra ut för resten av veckan...

Fredag - spinning
Lördag - cirkelträning - planen är fokus på överkropp!
Söndag - öppet (skidor skulle vara ett fint alternativ om det funkar för vaderna).






Inga kommentarer: