onsdag 6 maj 2015

Träningsglädjen då?

Jo men vet ni, jag har massor av träningsglädje. Det är en bra balans och jag känner mig stark. Konditionen har fått stryka på foten efter månader av ont i vader och fotleder. Dock tycker jag att vinden har vänt. Något bättre med andra ord, tummen upp för det. Skönt att vara mer på hemmaplan med rutiner både med mat och träning. Framförallt mat känns som en viktig pusselbit som det blir mer ordning på, och då bli det ju både roligare och mer energi till träning.

Vad pyssar jag med då? Jo det är en salig blandning. Det är cirkelträning, bootcamp, styrketräning, kettlebellspass, lite crossfit inspirerade pass och så cykel. Mountainbiken har fått lufta sig några gånger och jag älskar det. Älskar att cykla racer också, fast det blir liksom mer en naturupplevelse med mountainbike. Vi har hoppat lite hopprep också, speedrope - hallelulja vilken härlig upplevelse. Så stor skillnad att hoppa när en har ordentliga grejer.

Och nu har jag beställt en ny cykel också. Den jag har köpte jag för 1000 kr, den är inte att lita på överhuvudtaget. Den gnisslar och den har sig och dessutom mycket små däck. Kedjan hoppar av och den är lite allmänt dålig.

Jag känner mig lite pirrig och hoppas att min nya blir en dröm jämfört  med den här gamla. Och dessutom snygg så in i bomben!!

Bild kommer sen....den måste bara dyka upp! :)

Inga kommentarer: