onsdag 6 maj 2015

Det borde alltid vara 3

Det här med att vara ledig tre dagar på rad, jag älskar det. Det är verkligen något jag skulle vilja ha i mitt liv, om en tänker på lifedesign. Så otroligt skönt att vakna på lördagen och inse att det inte är söndag, utan just lördag och att helgen liksom fortfarande är fullt levande.

Och ändligt skönt att liksom "få helg" redan på torsdagen. Även om vi faktiskt har det lite så, eftersom det är då sambon kommer hem. Så vi brukar liksom fira helg då,  för att lura kropp och knopp. Och det funkar ju relativt bra, dock funkar det bättre att verkligen vara ledig på fredagen!

Nu har det redan hunnit gå nästan tre dagar på den här veckan också. Jag är just nu i Oslo och vet ni, jag är inte på hugget. Det är lite synd, för våren är här och det är faktiskt hyfsat väder. Jag skulle så gärna ha åkt till Bygdöy och strosat lite vid havet, fast jag orkar inte.

Allt jag tänker på är yoga, meditation, min bok (den där boken som ska bli en min livsbok just nu, som jag aldrig kommit igång med). Det snurrar på lite för mycket när jag är ute och reser, mycket som jag ska hålla i huvudet. Jag vill hitta något system som gör att jag enkelt kan skriva upp, spela in - göra anteckningar snabbt. Så att det blir lättare att arbeta för mig när jag är ute. Just nu så har jag inte hittat något som gör att jag känner att det flyter på. Förbättringsområde - tid som inte finns, att tänka ut något som skulle fungera för mig.

Slut på snurret. När jag reser så är det liksom inget naturligt stopp på arbetsdagen, som det blir på kontoret. Fast den här gången så är jag för sliten, jag orka inte sitta här och jobba just nu. Och ärligt talat, det ska jag inte heller. Det är ett liv som ska levas!

Imorgon är en ny dag, då vaknar jag med kroppen och själen full av energi!


Inga kommentarer: