tisdag 19 maj 2015

Ute på tur!

Vi tillbringade långhelgen i Falkenberg hos Rogers syster. 

Jag hade länge gått och suktat efter Prins Bertils stig som jag sett på bloggar runtomkring. Framförallt är det Träningsglädje med all inspiration som gjort att jag längtat! Så sagt och gjort när vi ändå var i närheten så var det då dax. Vi startade vid Möllegård och gick sedan hela vägen in till Halmstad, min gps klocka visade 1,9 mil. Har sett att det står lite olika, fast jag litar på den :). 



Det var verkligen en underbar tur, solen sken och allt var härligt!  I starten så var det grönt och lummigt, vi passerade en golfbana för att sedan komma ut mot havet. Vid havet blåste det givetvis lite mer, fast det är ju så otroligt härligt att vara nära - att det liksom inte gör något.  



För oss som bor i skogen så är havet något extra. Likaså det faktum att det liksom är grönt överallt, träd som inte finns hemma i vår växtzon. Kolla vilken rhododendron, blir ju lite avis vi är lite långt från växtzon 1 uppe hos oss (vi är zon 6-7 och det innebär att rhododendron blir liksom ja..som en liten buske uppe hos oss)!Så det var verkligen en helt underbar dag!

Vi hade missbedömt lite med mat och dryck, och trodde nog att det skulle finnas något efter vägen. Inget visade sig vara öppet förrän vi kom nära Halmstad. Så lunchen blev nere vid hamnen på ett litet mysigt café innan vi knatade den sista biten in mot Halmstad. 

Nu hade vi turen att träffa på Rogers morbror av en tillfällighet, så vi fick skjuts tillbaka. Då var det givetvis dax för en gelato i solen. Hemgjord gelato vid Möllegård, rekommenderas. 


En underbar dag helt enkelt, med ett stort leende i ansiktet precis hela dagen! Detta vill jag gärna göra om fler gånger! 

Inga kommentarer: