måndag 25 maj 2015

Jag ska måla hela världen lilla mamma....

Känslan efter helgen är precis så. Trötta, tunga muskler och lite allmänt slut. 

Vi började nämligen att måla hus i helgen och allt vad det innebär. Skrapa, borsta, måla, klättra på stegar, tappa färgburkar, vingla uppe i luften, göra rent penslar, täcka in, och mycket mycket mer. 

Så tacksamma över all den hjälp vi har fått av svärfar, svärmor, mamma och pappa! Ovärderligt!!
 
Vi har alltså påbörjat målningen av huset med rödfärg, klassisk slamfärg. Vi har valt ett billigare alternativ - får se om vi bittert kommer ångra oss sen. Priset var dock så otroligt mycket bättre att vi kände att vi verkligen ville testa. 

Huset blir som nytt! Otroligt vad mycket allt förändras med lite färg. Och det gamla timret på den gamla delen av huset blev så lyckligt. Det sög åt sig färg som att det hade längtat länge. 

Vi har även bytt vindskivor på sydsidan, eller ja svärfar och sambon hade det som sitt projekt. Jag målade - det var min grej! Gillar det! Sen kommer vitmålningen och allt det pillet, då kommer jag sättas på prov. Usch och fy vilket tålamodskrävande jobb - en fantastisk möjlighet för mig att öva på mitt tålamod, så att säga. 





Inga kommentarer: