torsdag 18 juni 2015

Livet det rullar på

Ja, som ni säkert förstår så har det varit fullt upp med allt vad det innebär att måla ett hus. Och dessutom har jag lyckats klämma in 50 års kalas, 80 tals fest, middag på toppstugan, fotbollsturnering med jobbet i Rumänien. 

Och fixat med trädgården förstås. Fått massor av perenner av snälla människor runt om i byn. Planterat en lönn. Det är verkligen något som ger energi jag älskar det att krypa omkring och rensa ogräs. Jag älskar när det börjar blomma. Älskar att bli skitig om händerna. Sakta växer något fram, dock är det lång väg att gå innan det blir så som jag drömmer om - det är tur en har ett helt liv på sig. Kommer bilder snart, jag lovar. 

Nu är huset färdigmålat, bara lite fönster till verandan kvar. Så i helgen tar vi paus. 

Nu blir det bara att lulla runt och göra det som en känner för - inga måsten. Himla härligt att ha tre dagar ledigt framför sig. 

Imorgon blir det dock sedvanligt midsommarfirande med familjen. Lunch hemma hos oss och så en liten promenad till hembygdsgården. Inga mer planer än så just nu, känns skönt. 

Inga kommentarer: