torsdag 25 juni 2015

Får jag lov att presentera....

min nya dröm!

 Min fina Scott! Alltså, jag visste inte att det kunde vara så kul att cykla! Det går inte ens att jämföra med hur det var att cykla på min gamla cykel jämfört med denna. Nu kan jag både andas och le när jag cyklar. Det har inte blivit jättemycket cyklat, men några turer har det blivit och fler ska det bli. Hittills så håller jag mig till grus och sandvägar, har inte vågat mig på stig och mer avancerat. Får ta det steg för steg. (Till exempel har vi en runda där jag förbättrade tiden med nästan 10 minuter bara genom att byta cykel). Eftersom vi bor på landet så finns det ju så otroligt mycket fina skogsvägar att cykla på - oändligt mycket känns det som.
 Här hade vi cyklat uppför Hummelberget som som namnet antyder är ett "berg" i närheten. 7,5 km upp tror jag det var och ja - största delen av de kilometerna var uppåt. Blod, svett och nästan tårar. Jag har en del att utvecklas på när det kommer till att cykla uppåt. Både det att jag har ny cykel, så det här att lära sig växlar osv,  så kondition och cykelben. Jag kämpar på!
Igår blev det en kvällstur efter regnet. Så skönt, luften var så himla härlig och jag hade trots relativt mycket träningsvärk i benen - möjlighet att trycka på. Kanske inte mitt bästa pass, men jag är glad att jag tog mig ut. Normalt sett så dör jag på kvällen och har ingen lust alls till fysisk aktivitet. Igår gick det bra, det var härligt och jag känner så taggad att cykla mer och mer!

Inga kommentarer: