tisdag 23 juni 2015

Älskade träningsglädje!

Precis avslutat ett träningspass med ett härligt gäng. Det blev ett bra pass och tufft.

Jag älskar känslan efter ett sånt träningspass. När kroppen är lite lätt skakig. Och det nästan är lite känsla av att "herregud vad drygt".

Fast vet ni, jag älskar känslan efter ett träningspass som varit lugnt också. Som igår, det blev en powerwalk i solen när jag kom hem efter jobbet.

Och inte nog med det, jag älskar att ta det lugnt också, och jag älskar att äta gott (precis allt nästan iaf), jag älskar naturen,  upplevelser och jag älskar att läsa böcker. Ni vet när man inte kan släppa boken utan måste ha den med i de mest konstiga situationer. Eller sitta i skogen och andas. Meditera. Skratta.

Det ena utesluter inte det andra eller hur? Man kan gilla att träna hårt& lätt, att träna snabbt&långsamt. Att äta nyttigt&onyttigt. Att ha full fart&ta det lugnt.

Det är som vissa människor tror att för att de ser en träna hårt en gång så gör en alltid det och så vidare. Placerad i ett fack direkt. Varför?

Jag kan vara och göra precis vad jag vill. Skön känsla. Och hoppas att fler känner så, att allt är ok! Det ena utesluter inte det andra!

Andas och bara vara i den trötta kroppen och så får vi se vad det blir imorgon. Kanske ett hårt, lätt, enkelt, svårt, kort, långt träningspass. Vi får se helt enkelt.

Och du, lyssna på dig och din kropp. Dina villkor gäller i ditt liv.

Inga kommentarer: