torsdag 25 juni 2015

Att vara mitt uppe i sommaren och inte riktigt förstå!

Herregud, jag har upptäckt att hela Juni har gått!

Jag blir nästan lite chockad över att sommaren pågår, dock inte så varm som jag hade hoppats på och att jag liksom inte har hängt med på det.

Nu är det ju förhoppningsvis många sommardagar framför oss, så än har jag möjlighet att njuta, reflektera och notera att sommaren faktiskt är här.

Så vad är sommar för mig? Och hur önskar jag att min sommar ska vara i år? Här kommer några tankar och ideér....


*Jag vill äta frukost utomhus så ofta det bara går * Träna kb på gräsmattan * Långpromenad i sommarregn * Sitta på trappen och dricka kaffe * Rensa ogräs * Vattna blommorna med vattenslangen * Ligga på gräsmattan och se på molnen * Läsa bok * Luften och lukten efter regn *
Cykla lite överallt (mountainbike gör det lite enklare här på landet, grusvägar lite överallt) * Cykla uppför några roliga toppar * Bada vid Säxen * Jordgubbar mest hela tiden * Springa i regn * Fisketurer på stilla älv *Myggbiten i skogen * Gå lite olika vandringsleder runt omkring i kommunen * Känna vinden i ansiktet på en fjälltopp * Doppa tårna i sjö eller älv * Se lycklig vovve bada


dandelions, meadow, flowers, summer

Inga kommentarer: