måndag 8 augusti 2016

Att inte riktigt känna igen sig själv

Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men jag sitter med en känsla av att liksom inte riktigt veta vart jag är, vem jag är och har ingen aning om riktning. Känner mig förvirrad.

Eller jo, jag vet vad som har hänt - vi har inlett en IVF behandling med allt vad det innebär. Och i och med det så blir livet liksom som på vänt.

Jag trivs inte alls!

Känslan av att tappa bort mig själv, inte kunna vara mig själv att inte veta vad som är på gång. Att allt liksom blir lite som det blir.

Jag gillar kontroll. Jag brukar definiera mig själv som en människa som är stark, trygg och full av energi.

Nu upplever jag mig själv som mindre stark (en sådan här process, får en liksom att tumla runt i känslostormar), osäker och jag är sååååååå jäkla trött. Och inte en uns av kontroll över någonting i den här processen.

Jag trivs inte alls!

Frågan är hur jag ska hitta mig själv igen, ta över rodret i båten, hitta min väg?




Inga kommentarer: