torsdag 18 augusti 2016

Det här med semester alltså!

Fy sjutton alltså vad härligt det är med semester.

Har fröken Nilsson som vanligt kört på i för hårt tempo? Hmmmm, pjuuuupm.....suck! Att jag aldrig lär mig.

Det är först när ledigheten kommer som jag inser hur det är fatt.

Hur som helt, nu är verkligen tid för återhämtning, motion, rörelse, lite jobb på gården, andas och så vidare.

Och jag är fast besluten att se över hur jag vill att min höst ska bli, och  min vinter. Och den här gången är det liksom verkligen dags att göra en skillnad och leva som jag lär. Helt klart. Kliva ur gamla hjulspår och tänka lite nytt. Inte ramla in i mitt gamla sätt att alltid lösa allt, genom att bara gasa på.

Det blir jättebra och jag känner för första gången att hela jag är med på det här. Som att jag äntligen fattat i alla mina delar.

Så det blir kul och spännande. Jag har en liten idé på hur jag ska göra uppe i mitt huvud och jag hoppas att jag kan få det ner på papper också. Det blir mer verkligt då, när det kommer ner på pränt.

Här ligger jag i blåbärsriset och bara är, så jäkla härligt. Med mössan som inhandlades uppe i Lofoten med texten "alt håp er ute". Som i allt hopp är ute.....jag väljer att tänka att allt hopp är ute (som i utomhus :) )


Inga kommentarer: