måndag 1 augusti 2016

Drömmar ska förverkligas

Jag tror att jag minsann drömt om detta hela mitt vuxna liv. Drömmen eskalerade när jag flyttade hem till Äppelbo. Det är ju liksom det som är grejen med att bo så här mitt i naturen,  att använda den på olika sätt.

* Jakt och fiske (jag jagar älg och fiskar lite med hjälp av Roger, det är han som liksom är fiskaren i vår familj). Älskar naturupplevelserna med jakt och fiske inblandat. Att sitta på ett pass i skogen, frost på myren framför, det sprakar lite gott från elden jag just tänt, i jaktradion ropar jaktledaren (hm ja i det här fallet även pappa) att nu går de in med hundarna i drevet, checkar bössan (har jag laddat och klart, säkrat?), spanar ut över myren  - där i ungskogen, är det inte något som låter där?  Eller när en kastar och kastar på en helt spegelblank sjö. Inte ett napp, men vad sjutton gör det? Skogen och bergen speglar sig ner i sjön, himlen har tusen olika skepnader under tiden vi är ute - lycka!

* Träning - cykla, springa, gå, skidor, långfärdsskridskor, simma (här är jag inte så himla bra alltså - dålig teknik -frågan är om en ska försöka lära sig lite bättre?), uteträning av alla de slag såsom cirkelträning, kettlebellspass och allt vad det nu kan vara. Älskar den friska luften, älskar att känna kroppen jobba, älskar vyerna!

*  Ta till vara - naturen ger så otroligt mycket. Bär (alltså snacka om bärår i år), svamp (mina kunskaper är smååååå), dekorationer att pynta med. Bästa känslan, är att fylla frysen inför vintern.

* Naturupplevelser - ja de andra alternativen gör ju att en får ta del av massor av naturupplevelser. Men det behöver ju inte innebära något av det för att en ska uppleva naturen. Att sitta lutad mot en tall och se ut över en myr, att doppa fötterna i en kall tjärn i skogen, stå på ett berg och njuta av utsikten. Att andas in lukten av ett regn i skogen tex!

Och nu har vi inhandlat kajaker som är på väg hem!

Wiiiiihoooooooooooo!

Alltså, jag tror jag smäller av - vilken lycka! Hoppas de kommer snart, så att vi får provåka och liksom uppleva naturen på ett för oss nytt sätt.







Inga kommentarer: