tisdag 27 december 2016

Lev för fan - fånga dagen - långfärdsskridskor!

Tre dagars ledighet tog snabbt slut.  Trots det så har jag hunnit med en hel del känns det som.

Det viktigaste var de härliga turerna med långfärdsskridskorna. Det är helt oslagbart, en fantastisk naturupplevelse.

Det blir lite klyschigt när man försöker att beskriva det, för det blir väldigt mycket superlativ som; underbart, fantastiskt, magiskt och så vidare. Fast i mina ögon, så är det precis det! Det är lite samma bubblande känsla som att paddla kajak. Det är ett lugn över det hela som i min värld är så jäkla viktig, samtidigt som en får röra på kroppen på ett härligt sätt. Man slår liksom två flugor i samma smäll. Och när jag blandar rörelse med natur, då är jag lycklig in i själen och ut. Livet blir lättare att leva.

Vi har åkt på Busjön i Äppelbo och så på Skramsen i DalaJärna. Fina isar med lite dubbelis bitvis (som resulterade i en krasch för mig på fredagen). Det gäller att passa på, för det är inte många dagar det är helt fantastiska isar. Det kanske kommer snö idag, vad vet man?! Så det gäller att fånga dagen när det handlar om is och bara kasta allt och ge sig ut. Det andra kan man ta sen!







Inga kommentarer: