tisdag 6 december 2016

Verklighetsrapport!

Jag har gått in i den enorma tröttheten, så känns det som att jag liksom inte hinner med något på dagarna. Det blir inte så effektiva kvällar direkt, utan jag landar i soffan efter ett litet träningspass och hänger där fram till 21 när jag kryper ner i sängen. Det är så långt ifrån hur jag önskar att leva mitt liv som det går, men jag tänker att just nu så verkar det som jag har ett väldigt behov av det här. Att liksom bara ta det lugnt och att såsa framför tvn. Det vänder!  Verklighetsrapport 1: jag är väldigt trött.

Det var ju en stund sedan jag skrev här och det beror lite på att livet liksom har kommit ikapp. Det gör det ibland, kommer och ruskar om en lite. Det har upptäckts cancer på mamma i en cysta, så hon går just nu igenom cellgiftsbehandling. Och har förstås varit igenom operation och tagit bort cystorna. Det som är bra mitt i allt det här är att det inte verkar ha spridit sig. Så först pappa och nu mamma, jag kan väl säga att jag inte direkt är stormförtjust i cancer! Så nu gäller det att ta varje dag som den kommer, dag för dag. Verklighetsrapport 2: fuck cancer! Verklighetsrapport 3: ta hand om varandra!

Ja, det har varit en ganska tuff höst minst sagt, men med massor av saker att vara glad och tacksam över.

En fantastisk sambo och familj, härliga hundar som ger massor av glädje, vänner som finns där, att gymmet börjar blir klart där ute i ladan, att julen närmar sig, härligt träningsgäng, goa kollegor och så vidare och så vidare. Verklighetsrapport 4: Det finns alltid något att vara tacksam över!











Inga kommentarer: