lördag 22 januari 2011

En bra start på dagen


Jag kände mig sliten och rastlös när jag vaknade. Jag kände att kroppen inte riktigt var med mig. Jag funderade lite på vad som skulle få mig att må bättre och beslutade mig för att ta mig ut på en liten joggingtur.


Benen var tunga och jag kände mig öm i hela kroppen. Planen var att lufsa runt lite, få frisk luft och mjuka upp kroppen. Min hund stutsade bredvid mig och bara det fick mig att må bättre. Jag kände mig lite uppgiven över att kroppen protesterade och fick påminna mig gång på gång att det var inte träna jag skulle göra, om träna betyder att öka konditionen.

När jag kom hem efter vad som faktiskt kändes som en evighet, i verkligheten var det nog inte en längre runda än 20min, satte jag på underbar musik och stretchade länge. Hela kroppen och jag försökte hålla positionerna länge. Jag fokuserade på att andas lugnt och stilla och verkligen känna efter hur kroppen mår och vad den behöver.
Klev sedan in i duschen. Skrubbade kroppen med bodyscrub och handske, hade inpackning i håret. Hett vatten, jag behövde det idag.

Rengjorde ansiktet med scrub och smorde in med både serum och kräm. Filade fötterna och smorde in kropp och fötter.
Gjorde en hallonsmoothie och satte mig sedan i soffan med vetekudden på axlarna. Fortfarande med musiken i bakgrunden.

Och så här i efterhand, när jag sitter här måste jag erkänna att det funkade. Jag mår bättre. Jag ser fram emot resten av dagen, som kommer att vara på jobbet. Och jag känner mig pigg och fräsch.

Mitt mål är att lyssna ännu bättre på vad jag behöver. Så det så!

Inga kommentarer: