måndag 31 januari 2011

Stelare än någonsin


Jag är stel, stelare än någonsin. Eller ja, nu överdriver jag - jag har varit mycket stelare än så här. Jag tänker till exempel på boxutbildningen jag gick, då var jag så stel att jag inte kunde gå. Det gick inte.


Så stel är jag inte, men jag var på kickboxning igår. Jag har börjat lite smått, och provar mig fram. Det är inte enkelt men jisses va skoj. Jag älskart. Det är också, och det är en bonus otroligt skönt att träna på ett ställe där ingen känner mig. Eftersom jag jobbar på en gym så blir jag ju givetvis igenkänd när jag tränar där, folk vill prata, folk vill fråga mig frågor om allt och ingenting. Så det är lyx att kunna kliva in, träna och gå, och ingen vet vem jag är.
Inhandlade nya boxhandskar också, det kallar jag välbefinnande. Det finns att låna, men hur fräscht är det med stinkande handskar? Som inte stinker av din egen svett? Nej jus precis, mina är nya, fina, luktar gott (än så länge) och sitter som en smäck på handen.
Längtar redan till onsdag.

Inga kommentarer: