lördag 29 januari 2011

Lyx

Efter att jag varit uppe ganska tidigt och varit ut med Nisse och sedan återigen haft en spinningtimme på jobbet så lyxade jag till det med lunch på Aker brygge. Det märks att det är inte är turistsäsong, det var lagom mycket folk ute.

Jag var så oerhört sugen på skaldjur, och idag blev det en skagenmacka. Nu pratar vi riktigt skagenröra, gjord på färska räkor på ett gott segt lantbröd. Och så favoritkryddan alla katogerier på toppen, timjan. Det var oerhört gott. Hade kunat tänkt mig blåmusslor också, som jag bara älskar. Men idag så blev valet skagen. Skönt att sitta alldeles ensam i mina egna tankar. Jag känner mig sällan ensam. Men jag saknar min kille så klart, han kommer hem ikväll. Han har varit på jobbresa. Jag längtar!




Har lyxat ännu mer idag, jag har varit hos frissan. Det är lyx på något sätt. Så nu sitter jag här alleles nyklippt.




Tunga ögonlock just nu, så jag ignonerar att det är alldeles undebart väder med klarblå himmel och solsken (borde väl varit ute och gått en långpromenad med Nisse), jag tar och sussar en stund. Jag behöver det.




Så ännu mera lyx med andra ord.


Inga kommentarer: