onsdag 26 januari 2011

Huvudet fullt av surr


Idag funderar jag på saker. Vad vill jag? Hur ska jag nå dit? Hur, var, varför? Det yr omkring i huvudet på en massa konstiga sätt. Massa tankar och funderingar.

Så jag tog en liten joggingtur på morgonkvisten för att rensa skallen lite. Det hjälper lite tycker jag.

Fast nu är det tillbaka. Surret.

Det gör inget. Det är helt galet skönt också att känna att jag har vilja, att jag vill vidare. Att jag inte är nöjd.

Fast på ett sätt är jag helt galet nöjd, fast det räcker inte. Det brukar inte göra det. Jag brukar ständigt vilja vidare, jag vill utvecklas.

Det är härligt med livet. Det går att förändra ända fram tills en dör.

Jag fyller snart 30 år, och nej jag har ingen kris. Jag blir bättre och bättre varje dag. Ja jisses, hur kommer jag vara sen när jag blir gammal. Förhoppningsvis en klok tant som älskar att baka bullar och dela med sig av livet och kärleken.

Inga kommentarer: