tisdag 7 juni 2011

8,8

Jag joggade i lördags. Och bestämde mig för att nu får jag ta och utmana mig själv lite grann. Jag är inte världens bästa löpare, är tung i kroppen och det är oftast väldigt jobbigt. Jag bestämde mig för att låta alla negativa tankar som jag vet dyker upp dödas. Direkt, de skulle inte bli verklighet. Jag bestämmer över mina tankar. Jag upprepade treliga tankar istället. Det är lätt, jag orkar, jag har lätta ben, det är bara en liten bit kvar, det går bra, va härligt det är osv. Och det gick ju otroligt bra. Jag joggade på i ett bra tempo. Efteråt så får jag reda på att det är en runda på 8,8 km dvs nästan 9km. Då kände jag en enorm lycka, jag klarade av det- ganska lätt också. Jag som inte tycker om att spinga och som bara klarar korta distanser. Jo tjena ja, nu väntar nya tider och nya utmaningar. Härligt!

Inga kommentarer: