onsdag 3 april 2013

Kvällsfunderingar eller allmänt svammel

Jag är lite dåligt att uppdatera här och det har förstås sina orsaker. Jag jobbar en hel del och mellan det så kör jag bil en hel del och så försöker jag sova däremellan.

Just nu sitter jag i soffan på hotellrummet, eller ja just det hotellsviten. Blev uppgraderad, tänk vad enkelt det är att göra en sliten och trött säljare glad. Tack hotellet.

Påsken var underbar. Och lite känslosam däremellan. Faktiskt mitt och min sambos första lilla gräl slank in som en liten påskhare. Tänk hur det kan bli när kommunikationen inte fungerar och man är trött och sliten.

Det är mycket ångest över högtider, som liksom håller taget om mig än. Jag är frisk och mår bra. Fast det är liksom de här stora högtiderna, de har liksom fastnat hos mig att det är förknippat med ångest, stress, mat, hetsätning och så vidare. Och nu behöver jag bara programmera om det där, högtid för högtid och det går väldigt bra.

Väldigt bra rent fysiskt och väldigt bra rent psykiskt. Så otroligt skönt att kunna äta utan att må dåligt efteråt. Då tänker jag på dålig som i ångest och sådant där. Inte bara "oj jag åt lite för mycket godis" känslan.

Känner mig lycklig över det faktum att det går bra och att jag klarar att styra mina tankar och så vidare. Blir ju förstås lite sliten och trött av att kämpas mot gamla demoner. Fast det går bra! Tjoho!

Över till något annat.

Underbart påskväder har gjort att det varit mycket uteaktivitet. Och jag älskar det verkligen. Ute där mår jag bra. Känner mig lugn och trygg och lycklig in i själen.

Så det blev mycket lång färdskridskor, långa promenader, joggingtur, cykeln fick komma ut och lufta sig lite och så lite cirkelträning på det. Helt enligt mina planer och vad mitt hjärta gillar.

Det går bra med jobbet känner jag, jag känner att jag börjar förstå saker och ting på ett annat sätt och har bra kontakt med kunder och kunders kunder. Det blir enklare. Det enda som jag verkligen längtar efter är ny telefon så att livet på resande fot blir enklare, dvs ta emot och skicka mejl och sådant där livsviktigt när man har kontor "ute". På fredag förhoppningsvis så har den kommit. Då, blir det enklare att sköta jobbet och inte behöva be andra om hjälp hela tiden för att det inte fungerar som det ska. Ser fram emot det.

Det blir en tidig kväll här, blir en mycket tidig morgon imorgon bitti för att ta mig till nästa glasskola.

På glasskolan så är jag med och pratat tillbehör, försöker inspirera på bästa sätt. Det är ett jättebra forum för att få kontakt med kunder och sprida våra produkter.

Så något mer. Jooo. Synd att jag ska upp så tidigt när jag har fått ett sådant fint rum. God natt om en stund.

Inga kommentarer: