torsdag 4 april 2013

Sitta i bilen i timmar, gå upp tidigt, komma fram sent, mobilt kontor

Alltså, det är så himla svårt att få till det med maten och rutiner med maten när jag är ute på vägarna. Fram och tillbaks, uppe supertidigt, köra bil i timmar och allt var det är.

Den bästa måltiden är ju i mina ögon alltid frukost. Vilket är enkelt att få till bra när jag bor på hotell. Oftast. Häromdagen så luktade det så himla äckligt/surt i frukostrestaurangen så jag klarade inte av att äta. Och idag förstås så åkte jag så tidigt att frukosten inte ens var framplockad. Men ja, frukost är enklast i alla fall.

Bra snacks att köpa på bensinstationer som många gånger är i räddaren i nöden är (i praktiska små påsar):



Sugar snaps


Minimorötter


Små nötpåsar blandade varianter.


Små söta förpackningar med honung, turkisk yoghurt och rostade flingor (tappade helt namnet här). Så himla enkelt och så himla gott. Och med sked. I love it.

Betydligt svårare med en bra lunch. Väldigt varierat beroende på om jag är på vägen eller i en stad. På vägen så är det inte mkt till variation som erbjuds. Tråkigt nog. Varför satsar ingen på bra, hälsosam mat som man enkelt kan ta med eller äta på plats?

Beroende på när jag kommer fram så kan det bil middag ute eller så har jag redan ätit på vägen någonstans eller så köper jag med mig en färdig sallad från butiken. Äter jag på hotellrummet så avslutar jag ofta det hela med färska bär.

Blåbär eller hallon är favoriten.

Fast som idag, så var jag uppe redan 5:30 och det var en intensiv dag igår med jobb från 8-19.30 så har jag varit trött. Trött med utropstecken. Jag hoppas det inte märktes idag under glass skolan. Jag har sedan varit igång och haft fullt upp fram till 19:30 igen.

Och att liksom välja nyttigt och göra bra val, det verkar liksom smulas sönder när jag är trött. Jag får extremt svårt att välja bort onyttigheter. Och det här hör givetvis ihop med sömnbrist. Att ge kroppen snabb energi för att få upp energinivån. För att klara av att sitta still och köra, utan att bli för trött.

Så ingen direkt höjdare rent matmässigt idag.

Fast, det kunde varit värre.

Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer: