måndag 15 juli 2013

Naturlig hudvård (ekologisk och organisk)

Min ekologiska bana på hudvårdsfronten har påbörjats för en stund sedan när jag inköpte en fantastisk hudlotion på en taxfree.

Eftersom jag är en rent ut sagt helt ny på dessa typer av produkter så har jag valt att beställa hem två stycken resekit med småflaskor för att testa lite. Jag vet ju inte alls vad jag gillar och framförallt min hud. Jag har valt ett från Salviderm och ett från John Master Organics. Nu innehåller de här schampo, balsam, duschtvål och lotion. Ska bli kul att testa. Dessa två märken skiljer sig ganska markant åt i prisklass. Spännande att se om jag upplever någon skillnad. Det ena märket från USA det andra från Sverige. Återkommer om jag hittar någon ny favorit bland de här två märkena. Annars är det bara att leta vidare, finns massor att välja bland.

Kul att ekologisk och organisk hudvård växer så det knakar. Folk verkar generellt vara mer medvetna. Gillart!

Inga kommentarer: