måndag 15 juli 2013

Om att tänka annorlunda - livsstilförändring

Jag har nu gått in i vecka nr 2 på att försöka att inte äta socker och vete. Hela veckan fungerade väldigt bra men en vinprovning med tillhörande tre rätters middag förstörde det hela på lördagen. Det gör ingenting, inget är hugget i sten.

Och varför har jag börjat med det här?

Jo ni förstår, min allergi har inte blivit bättre genom åren. Snarare sämre och jag har till och med utvecklat astma.

Jag har läst många artiklar och bloggar där människor har ändrat sin kost och fått otroligt bra resultat med sin allergi och astma.

Även på allergi och astma sidor så rekommenderas det att utesluta eller dra ner på socker, vete, stärkelse och kanske även mjölkprodukter.

När man har allergi i kroppen och jag har en lång säsong och ganska svår allergi och numer även astma så har jag en konstant inflammation i kroppen. Socker och vete blir som en katalysator för inflammationen och gör det hela värre.

Så det är därför jag provar att ändra min kost för att se om det eventuellt gör det hela bättre. Det vore väldigt dumt att inte prova, detta borde jag gjort för länge sedan egentligen.

Nu är jag igång i all fall. Steg nr 1. Steg nr 2 - ekologiskt hudvård!
Untitled

Inga kommentarer: