fredag 19 juli 2013

Ok, kanske skulle tänkt på det....

Ja ni som tänkt att ja men inte sjutton hjälper det endast med ekologiskt och organiskt när det kommer till hudvården. Visst, det är jättebra att du inte tillsätter med  "gifter" till kroppen, bra att du ger din kropp chansen att vara så naturlig som möjligt. Men....du som allergisk, borde kanske även tänka på lukter......fragrance free så att säga.

Och ja, jag kan bara konstatera att ni har helt rätt.

Jag borde tänkt på det.

Så märket Salviderm Naturligtvis, är helt klart inget för mig. Alldeles för starka lukter. Ögonen klistrar igen efter ansiktstvätt. För jag köpte förstås en ansiktstvätt också (typiskt) men nu har jag chansen att göra en kompis, svägerska eller mamma glad.  Lotionen luktar gott, men alldeles för starkt. Nys!

Så ok, då vet jag det. Inget för mig helt enkelt. Det andra märket jag provat har hittills fungerat mycket bättre, mycket mildare i lukt. (är det inte typiskt, det var ju det märket som var dyrast????).

Inga kommentarer: