måndag 27 juli 2009

Förberedelser

Förberedelser inför resan har börjat lite smått. Jag har inhandlat en lonely planet guide bok, jag söker information på nätet. Jag letar efter en ny kamera, känns viktigt eftersom jag vill dokumentera det jag är med om. Jag måste inhandla en ryggsäck. Måste kolla upp om jag behöver vaccin.

Någon som har förslag på kamera och ryggsäck?

Egentligen vill jag ha en digital systemkamera men ekonomin tillåter inte det, dessutom tar de ganska stor plats. Min bror har en bra, det kanske blir en sådan.

2 kommentarer:

annso sa...

Vars ska du nu då? :)

Till ryggsäck har Haglöfs väldigt bra ryggsäckar, dessutom har dom några i dammodell vilket passar våra ryggar och framsidor bättre!
Har själv en oXo 55liter, finns i fler storlekar också.

Köp en kompaktkamera, ett mellanting mellan digital och system.. inte så tokiga! Och tar mindre plats. :)
Annars är ju dagens kameror i typ 10mpix så det blir fiiiina bilder!

Lena sa...

Har kollat på Haglöfs, men vet inte vilken modell jag ska ta...de har en speciell reseryggsæck "carrier", vet inte vad som blir bæst en sådan eller vandringsryggsæck? Och vad ær egentligen skillnaden?