lördag 25 juli 2009

Olustigt

Sju stycken får har blivit dödade ungefär 300 m från mina föräldrars hus. Troligvis är det varg, eller så kan det vara lodjur. Jag måste säga att det känns fruktansvärt olustigt. Jag tänker inte väcka debatt genom det här. Jag tycker varg ska finnas, men jag önskar att de vore lite mer vilda och med det menar jag att jag vill att de ska vara rädda för människor och vara långt borta. De ska inte vara inne i byn och de ska inte som de gjorde för två år sedan springa rätt in i vårt drev när vi jagade. Massor av människor i skogen, då tycker jag att de ska hålla sig borta. Jag satt på ett älgpass och hörde de yla 200 m bakom mig. Då trodde jag att de skulle fly, springa långt bort. Men de gjorde de inte. Är inte det ett lite konstigt beteende hos vilda djur?

Olustigt, det är vad det är.

Inga kommentarer: