tisdag 21 augusti 2012

Om att vara på hårdrocksfestival

Det var en helt ny upplevelse att vara på Rockstad Falun. Bra musik blandat med riktigt dålig musik. Trevliga människor blandat med otroligt fulla människor. Inte för att otroligt fulla människor kan vara trevliga, de kan de visst det. Fast det var en mycket märklig känsla att kliva in på området på fredagkvällen och se alla vingla omkring. Detta tror jag inte har något med just hårdrock att göra, det hade säkert varit lika på vilken festival som helst. (fast inte Öya, där var det en väldigt mysig stämning och ingen råfylla). Hur som helst, banden levererade ok inte mer. I alla fall i mitt tycke. Öl, det fanns öl förstås. God var den också. Däremot träffade jag nästan ingen jag kände, vilket var lite tråkigt. Jag hade gärna träffat på gamla polare som jag tyvärr inte har telefon nr till, bara så där. Lite naivt kanske, med tanke på att det var ganska mycket folk på området. Men det brukar ju ske de mest oväntade saker. Ibland. Inte nu. Skönt att komma iväg, shoppa lite, lyssna på musik, bara va. Otroligt skönt faktiskt. Och skönt att vara tillbaka hemma.

Inga kommentarer: