tisdag 21 augusti 2012

Träna med tjejer

Jag tränar en grupp tjejer, kvinnor, brudar, pumor.

Jag som flyttade hem och var helt övertygad om att jag ALDRIG skulle vara instruktör igen.

Jag var olidligt trött på det. Men sen hände något. Efter ett halvår ca så började tankarna spira. Och så plötsligt var vi igång. Och de gillar det. Och jag gillar det. Det är jättekul och bra träning.

Jag kallar det bootcamp, jag hade kunnat kalla det utomhusträning, crosstraining och så vidare. Jag valde bootcamp. Jag gillar ordet.

Vi tränar med egen kroppsvikt, gummiband, använder oss av varandra som motstånd. Vi springer upp och ner, vi hoppar, vi rullar, vi klättrar. Och skrattar. Och får träningsvärk.

En blandad grupp i ålder, träningsvana, kondition och så vidare. Och så otroligt kul att vara del av. Tack gode gud att de vill vara med och tack gode gud att jag drog igång igen. Det ger mig så mycket.

Varför håller jag på med sånt här då?

Det började med styrketräning när jag var ca 15 år, rehabiliteringsträning av knä. Och sen har intresset för träning funnits där. Och liksom ökat med tiden.

Jag har gått och är:

* Motion och friskvårdsledar utbildning
* Massageterapeut
* PT (personlig tränare)
* Flera olika instruktörsutbildningar såsom:

- BodyPump
-Corebar
- Spinning
- Aerobox

 Men har jobbat med fler typer av gruppträningar, Stram opp, Core, Cirkelträning, Bodypump, Corebar, Spinning, Aerobox, Bootcamp för mammor osv osv.
Jag älskar att träna. Och jag älskar att ge av min träningsglädje. Kanske jag påverkar någon att bli mer aktiv? All träning är bättre än ingen träning. Att se glädjen hos någon som plötsligt fixar, klarar av är underbar.

Själv är jag inte som mest vältränad just nu. Fast det tar sig, sakta men säkert. 250926_472746012737463_2004166090_n_large

Jag är glad om jag påverkar någon att tycka att träning är kul. Skitkul rent ut sagt.

Jag har massa ideér. Hur många ska jag förverkliga? Vi får se.

Inga kommentarer: