lördag 18 april 2009

Bloggsugen

Sitter på jobbet. Och ska væl egentligen vara duktig och jobba på. Men jag bloggar lite. Så nu blir det sådana dær andra bostæver. Jag får øverge de svenska før en stund.

Ni førstår jag har en sån dær jættelust att skriva om livet och kærleken. Om mænniskor och allt som hør till det dær med att vara mænniska. Hur leenden kan sprida sig hur långt som helst och att jag ær førfærligt jækla trøtt på mænniskor som ær energitjuvar. Jag vet om någon att ibland ær det inte så himla lætt att leva, men det ær ingen vits att dra med sig alla runt omkring i sitt desperata førsøk att må bættre. Jag vill skriva om vårkænslor och om hur glædjevågor sprider sig i stan. Att solen skiner, att den børjar bli varm. Fåglarna kvittar. Jag vill skriva om att det ær du som bestæmmer. Bestæm dig før vad det nu ær du vill och gør det. Att træning ær viktigt før att må bra, i kropp och sjæl. Att det gør ont och ær jobbigt ibland, men att det ger så mycket tillbaka. Energi.

Jag vill skriva om ramar, tankar och kænslor. Att allt finns inne i dig. Så det så.

Inga kommentarer: