torsdag 9 april 2009

Dalaradion

Dalaradion står på i bakgrunden., snacka om nostalgi. Jag dricker kaffe som jag har kokat. Brorsan hade vänligheten att väcka mig redan klockan åtta i morse. Han ville säga hej innan han åkte upp till Sälen och jobb där. Jag har nog nästan bestämt mig nu att jag åker upp imorgon och umgås lite, även om han jobbar. Jag saknar honom, lillskiten som plötsligt är väldigt lång och muskulös, vuxen så där. Jag förstår inte vad som hänt?

Det är väldigt märkligt att vara hemma i ett tomt hus. Jag har nog glömt att berätta men mor och far är ute och reser, Teneriffa närmare bestämt. Så det är jag och ett hus. Nisse och Rocky. Kello är på kollo.

Jag har redan gjort eld för andra gången. Fick lov att tända en liten brasa inatt när jag kom hem, det hade regnat hela dagen och huset var råkallt. Det känns så oerhört annorlunda. Men jag trivs.

Så det kan nästan inte blir mer hemma än nu: kokkaffe, dalaradion, eld i pannan.

Nu väntar ett besök hos mormor och morfar också. Jag ska åka till Boa och handla och där kommer jag alldeles säkert att träffa på någon som är nyfiken på vad jag gör och hur jag mår, det brukar vara så. Nyfikenheten är stor i en liten håla i Dalarna. Självklart.

Inga kommentarer: