måndag 20 april 2009

Drömmer mig bort

Jag har suttit en stund på balkongen, avslappnad efter massage. Det är fint soligt väder, men lite moln. Som vanligt under våren så blir det iskallt när solen går i moln och jättevarmt när den tittar fram igen. Just nu, ett stort moln. Jag har som sagt fått massage idag. Jag är jättekänslig för massage. Det var länge sedan jag fick en behandling och jag reagerar ofta väldigt kraftigt. Inte min kropp men min själ. Jag vet inte hur många gånger jag börjat gråta efter en behandling och hur många gånger det plötsligt kommer upp saker jag kanske glömt bort, men som tittar fram igen.

Nu har plötsligt en gammal dröm kommit upp till ytan. En liten stuga vid havet och så jag, Nisse och kanske någon mer. Det är där jag nog ska driva mitt lilla café/bokaffär/spa. Där vid havet. Jag har en oerhörd längtan till havet, det har jag alltid haft hela mitt liv. Nu är det nästan ett måste för att överleva sommaren och allt grönt som finns runt omkring. Jag tycker inte särskilt mycket om att vara allergisk mot gräs.

Havet. Doften, vinden. Båtar.

Kanske ska börja kika runt efter en liten stuga att hyra i sommar. Jag och Nisse. Så kanske jag kan börja skriva på den där boken, som jag också drömmer om. Jag har många drömmar. Har du?

Inga kommentarer: