torsdag 2 april 2009

En helt vanlig dag

Om precis en vecka då är jag hemma i Äppelbo. Skönt! Längtar dit, lite grann så där. Men har så mycket att hinna med innan, varje dag är kul just nu. Jag tror jag är som man säger här: våryr! Glad, sprallig och väldigt mycket Pippi Långstrump känsla. Precis som det ska vara.

Vi har precis varit ute på en skön promenad i det våriga vädret. Solen skiner även idag, så jag njuter innan jag ska åka på jobbet. Har balkongdörren öppen, Nisse ligger ute i solen och njuter han också. Han ser på allt som sker där nere på gatan. Min bästa.

Försöker plocka och fixa lite här inne, för solen har ju vänligheten att visa oredan på bästa sätt. Har invasion just nu av små vita hårstrån, förstår inte vart de kommer ifrån?! Vattnar blommor, pyser runt. Lax i ugnen. En helt vanlig dag.

Inga kommentarer: