söndag 14 juni 2009

Dagen efter den stora dagen

Igår var det bröllop, jag tror ingen missat det vid det här laget. Vi mötte upp i kyrkan klockan fyra, och just då så slutade regnet för en stund. Så under vigselakten och under fotograferingen utanför kyrkan så var det uppehåll. När vi sedan kom fram till bystugan så väntades tipspromenad där ett antal frågor skulle besvaras rörande det nyblivna äkta paret. Riktigt knivigt och pappa lyckades i hård konkurrens vinna. (Frågan är ju bara hur?) Mat och kaffe med tårta, dans och så kvällsvickning med Janssons frestelse. Jättekul kväll. Roligt att träffa många i släkten, några av mina kusiner hade jag inte sett på många år. Den äldsta kusinen säkert inte på femton år.

Idag har jag träningsvärk i armar och vader. Lite lättare skavsår. Det är tufft att dansa bugg, framförallt med "hellre kul än riktigt" grabbar. Axlar som håller på att dras ur led och så vidare. Är lite trött och ändå har jag varit vaken i över en timme, förstår inte alls varför.

Inga kommentarer: