onsdag 17 juni 2009

Lyckligt lottad

Jag har helt fantastiska vänner. De ringer, skickar sms, skriver fina saker på bloggen, nu när jag faktiskt inte bor i närheten. De bryr sig om mig och är helt underbara, alla på helt olika sätt. Jag är lyckligt lottad och otroligt glad över att de finns i mitt liv. Denna brokiga skara av människor som tycker om mig precis som jag är.

Som finns där när jag behöver dem. Behoven varierar som det gör här i livet. Det kan vara allt från galna fester med dans natten lång, långa samtal om livet och kärleken, spa kvällar, vilda lekar och äventyr, tystnad, dela en flaska vin, långa promenader, skatt och gråt, en shot eller två i en bar någonstans.

Men de finns också där i det tysta. Inte alltid nära, men inte så långt bort ändå på nått sätt.

Jag älskar er, finaste ni. Vad vore livet utan vänskap?

Inga kommentarer: