fredag 23 oktober 2009

En helt vanlig morgon

Det ær helt gula træd utanfør fønstret, himmlen ær grå. Det verkar som det har regnat, men jag klarade mig undan nær jag var ute på morgonpromenad tillsammans med Nisse. Nu ær det uppladdning før dagen, jag æter frukost och dricker kaffe. Det blir en bra dag. Jag har flera træningsvægledningstimmar, receptionstid och en spinningtimme som intruktør framfør mig. Kul och lång dag. Jobbar från 11-21.

Nisse har fått en ny leksak av en man från nordnorge som jag kænner. Det ær en lång liten grej, en tax. Superfin och den piper, fast bara lite. Nisse ælskar den. Han bær omkring på den, tuggar lite, hoppar runt och just nu har han lagt den i mitt knæ. Han har intagit position "jag stirrar så mycket det bara går så kanske hon fattar att hon ska kasta den så att jag får springa och rædda den." Och det lyckades. Det værsta med det hær upplægget ær att han inom två sekunder ær tillbaka och kør samma taktik igen. Fast nu busar han runt hær på golvet alldeles sjælv och slænger runt på den lilla taxen. Min hund ær søtast i værlden. Kærlek!

Inga kommentarer: