onsdag 14 oktober 2009

Röda varma kinder

Det är onsdag och det är två dagar med jakt kvar den här veckan. Det har med andra ord gått fort.

Underbara dagar, jag sitter här med röda varma kinder efter en dag ute i friska luften. I morse var det minus åtta grader och en lite kylig morgon. Jag gjorde eld och hade det härligt. Jag hade även lyckan att som jägare få skjuta igår, och det var en skadad älg från dagen innan. Så det var verkligen dubbel glädje.

Det är så otroligt skönt. Jag är helt avslappnad, även om det så klart är en viss spänning i jakten. Jag känner mig lugn. Skogen ger lugn. Det finns mycket att fundera på när man sitter där ute i skogen. Men jag har faktiskt försökt att bara låta bli tankarna. Försöka vara närvarande och bara vara. Känna in nuet.

Men så klart har tankarna vandrat iväg ibland. Jag känner mig oerhört glad att jag träffat en fantastiskt fin kille. Jag längtar efter honom hela tiden och allt som händer och sker runt mig, vill jag att han ska ta del av. Det känns så väldigt fint att tänka på att vi bara är i början på något som kan bli hur bra som helst. Att vi har en framtid framför oss. Det känns så.

Nu är jag tjugoåtta år och vet att allt kan ändras över en natt.

Fast det är så fint att vara här där jag är just nu. Jag vill vara kvar här, stanna. Inte bry mig om de dumma tankarna som dyker upp. De bittra. Jag är kär, det är besvarat, vi längtar efter varandra och känner att det finns något fint att bygga vidare på. Måste nypa mig i armen.

Vad som än sker, så vet jag att just nu så känns det fantastiskt bra även om han är lite långt bort för tillfället. Men känslan just nu är fantastisk, det innebär i min värld att det är värt det. Vad som än händer i framtiden - nuet känns härligt. Precis så där som det ska vara.

Nu ska jag hoppa in i duschen och skrubba rent mig från allt möjligt, framförallt försöka få bort röklukten. Jag är inrökt, av eld gjord av tjärved. Jag älskar det, "tjöööörve´"

En kväll väntar med jaktkamraterna, god mat och umgås. En öl eller två.

Vi ses

2 kommentarer:

-per- sa...

Kanske du eldar med "kär"-ved..trevligt...:)

Dag O sa...

Det er nok "Dag"-ved det der:)))