måndag 19 oktober 2009

Hælsomånad


Idag startar min hælsomåndad. Jag ær verkligen supertaggad. Egentligen inga som helst konstigheter i det hær, bara tillbaka till så som det brukar vara i mitt liv, mer eller mindre. Oroa er inte, det blir ingen diet och sådan dær annat konstigt. Dæremot tycker jag att en del dåliga vanor har dykt upp under den sista tiden. Bæst att stoppa dem i tid innan de borrat sig fast. Dessutom så børjar jag få vældigt torr hud, dålig hy i ansiktet, risigt hår, trasiga nagelband, och så vidare.

Så planen før den hær måndaden ær:

* Morgonpromenad minst 30 min innan frukost, varje dag. Blir inte så svårt, jag har en liten hund.
* Inget godis eller annat søtt såsom kakor och så vidare, godis ær gott men jag måste dra ner på sockret. Jag har sockerchockat mig sjælv.
* Trycka i mig frukt&grønsaker, bra vitaminer och mineraler. Fibrer.
* Vara duktig på att komma ihåg att ta min lilla dos mivatotal varje dag och omega3&6.
* Træna på som vanligt med mina intruktørstimmar(spinning, styrka, corebar), styrketræning och intervaller på løpbandet. Mellan 3-10 timmar per vecka. Och ja, jag låter kroppen vila.
* Det ær dax att återinføra min favoritvana med minispa. Ansiktsmask, fotbad, peeling, hårinpackning. En gång per vecka, minst.
* Minst två gånger denna månad ska jag utmana mig sjælv på ett længre træningspass æn normalt.
* Sluta dricka pepsi max/cola zero som en galning. Nu blir det vatten, te. Kaffe max en kopp om dagen, till frukost.
* Dra ner på alkohol, røtt vin ær ok ibland.
* Klipp och færg hos frissan.
* Læsa en inspirerande bok. Minst en.

Nu kør jag, hænger du med?

Inga kommentarer: