måndag 18 januari 2010

Fröken duktig återigen

Något jag vill bli bättre på är att ta vara på mina förmiddagar innan jobbet. Jag borde göra mera.

Allt från att fika med vänner, meditera, skriva, läsa, långa promenader med mera.

Idag gör jag ingenting. Det känns liksom bortkastat även om jag inte orkar något annat idag. Har jobbat hela helgen och även om jobbet i receptionen inte är fysiskt jobbigt så är det ändå något med det där att åka på jobbet. Måste vakna av att klockan ringer på morgonen och att inte kunna planera sin dag. Så nu känns det som jag ligger lite efter med energin.

Jag är dålig på att ta hand om mig själv när allt rullar på, jag tror att jag är en superkvinna med oändliga krafter och när jag blir trött så tycker jag att jag borde klara mer. Jag får rent utsagt dåligt samvete.

Och att krypa ihop i famnen hos mannen som jag älskar, som jag så gärna vill. Vara lite liten och bli lite bortskämd. Nej det går inte. Inte kan jag väl visa mig svag inför honom? Envisa Lena med det dåliga samvetet för att hon är trött och sliten, klarar inte av att slappna av och visa att hon är mänsklig.

Visst är det märkligt hur en är.

Någon som behöver slappna av? Jo jag tackar ja.

Jag vet och jag gör mitt bästa varje dag. Dag för dag blir det bättre. Fröken duktig slappnar av ibland. Borde vara oftare. Det går framåt.

Och att sitta här i soffan på en måndag när jag jobbat hela helgen, det borde jag ge mig själv lov till. Nu ska jag sitta här utan dåligt samvete. Kanske sova en liten stund till. Varför inte?

Inga kommentarer: