fredag 24 februari 2012

Insnöad

Jag är mer eller mindre helt insnöad på dessa vackra bilder med citat om allt och ingenting. Och ja, jag gillar ju det. Det är ju så det är. För jag tycker om att tänka, utvecklas och förändras. Och thats me, så att säga. Det är inte något konstigt med det överhuvudtaget, i alla fall inte för mig. Det finns säkert många som anser att det jag gillar är ve&fasa. Och vet ni vad, det är helt ok. Alla är vi olika. I och med att jag tycker så om en sak så betyder inte det att jag tycker att alla ska tycka likadant. Jag tycker att alla människor ska tycka precis som de vill, bara de kan stå för det och vara ärliga med det mot sig själv och andra.




Den här bilden tycker jag om för att det påminner mig om att mitt förflutna finns där och att det är jag och endast jag som bestämmer hur mycket det ska få ta del av mitt nuvarande nu.



Jag menar, förflutet och minnen och allt det där som hör runt det är bra. Fast frågan hur bra det är när en fastnar och inte tar sig lös? Det är väl då det är dax att bestämma sig.


Jämför:



Jag upplever mitt förflutna om och om igen, jag återgår till mönster och vanor som jag hade då. Jag ältar och blir frustrerad, det gör ont i hela mig. Jag återupplever.



Med:



Det var det kapitlet i mitt liv, jag är här nu och jag ser det som varit och jag låter det inte bestämma min framtid. Det gjorde ont, fast det var då. Nu är nu.


Vänd blad, det betyder inte att det kapitlet försvinner ur ditt liv. Det stannar kvar där. Precis som i en bok så är alla kapitel viktiga.


Hur lever du?

Inga kommentarer: