måndag 20 februari 2012

Ytterligheter









Idag var det helt bedårande väder ute och jag satt på mitt kontor och var lycklig över det. Det hade mycket möjligt varit ännu härligare där ute, fast det är ingen ide´att fokusera på det när en inte kan förändra situationen. Hur som helst så gjorde den klarblå himmeln och solen mig alldeles bubblig av glädje. I bilen på väg hem så var det ljust. Det börjar helt enkelt gå mot ljusare tider. Jag beslutade mig för att så fort jag kom hem så skulle det bli en joggingtur. Det var ett tag sedan och det är bara att bita i det sura äpplet. Konditionen är dålig, det enda som gör den bättre är att utmana den lite då och då. Så sagt och gjort. Jag klädde på mig, tog min hund och gav mig av. I all "våryra" så hade jag tydligen glömt att notera att det plötsligt börjat blåsa. Blåsa alldeles otroligt mycket. Och vips, så började det snöa också. Jag staplade mig fram med vinden rakt emot mig, svårt att andas för att vinden var så stark. Steg för steg, sakta framåt. 2/3 av rundan så hade jag den här förbaskade vinden precis på det där viset att jag knappt klarade styrfart. Måste ha varit ett litet test, hur motiverad är du egentligen? Haha. Klarade testet. Kom i alla fall hem och var nöjd och glad för det. Det var jobbigt, det gjorde ont och formen har verkligen varit betydligt bättre. Fast det var en "start", nu kan det bara bli bättre. Från sol till snöstorm. Vinter i ett nötskal.

Inga kommentarer: