söndag 19 februari 2012

Sammanträffande?



Gick en lång promenad i det fina vädret med en av mina vänner. Vi pratade om ditt och datt och i det här samtalet så kom metaforen om "fjärilen" upp.


Där vi kan tänka oss att de olika stadierna "larv, puppa, fjäril" representerar en människa i förändring.


Larven kan representera, jag har ett problem som jag vill förändra och jag gör inget åt det.


Puppan, jag har ett problem, jag jobbar med förändringen steg för steg. Vill skynda på och riva bort puppan för att komma ut "släpp ut mig fasen, jag är ju faktiskt klar (eller troligtvis inte eftersom du fortfarande är i puppan)". Förändring tar olika lång tid, oftast.


Fjärilen, jag har kommit igenom processen och är redo att flyga, testa mina vingar och är stark. Det är det här läget du kan göra underverk med dig och alla runt omkring.


Så loggar jag ut på facebook där någon lagt ut den här bilden. Bara så där.


Jag tänker att ja självklart skulle den bilden dyka upp precis idag. Var är du?

Inga kommentarer: