lördag 11 februari 2012

Om att vara jag














Mitt fokus idag och de allra flesta dagar är det här. Att leva mitt liv ärligt, rakt och medvetet.



För att kunna göra det så har jag upptäckt att det varit viktigt att fokusera på vem jag är, vad det är jag går och bär på i min ryggsäck, är det mina tankar eller någon annans? Och det som finns där i ryggäcken, trivs jag med det? Mår jag bra och leder det mig framåt till det jag vill? Om inte, så finns det möjligheter att rensa lite (finns många metoder). Bygga på det positiva, bli medveten om det som är mindre bra, göra medvetna val om det är något jag vill förändra eller behålla.


Jag är chefen över mitt liv, mina tankar och hur jag agerar i mitt liv. Ingen annan.


Jag är rädd för att vakna upp när jag blir gammal och inse att jag inte levt. Att jag till och med levt någon annas liv, att jag bara hängt med.


Jag vill gå min väg, gärna med någon vid min sida. Jag vill vara medveten om vem jag är och vad jag önskar i mitt liv. Trampa min stig och vara ödmjuk inför det faktum att andra väljer andra stigar i sitt liv.


För mig är det här så himla viktigt. För hur ska jag annars hitta en partner som älskar mig för den jag är? Det gäller att våga visa, hela jag. Jag måste visa mig och bara mig. Inte låtsas vara någonting jag inte är. Inte säga saker som inte kommer från mitt hjärta. Rakt och ärligt. Gå min väg och hoppas på att denna man kommer gilla, precis det.


Se mig, hör mig, känn mig. Då gäller det att jag är just det jag är, JAG!

Inga kommentarer: