tisdag 11 februari 2014

Mina två största intressen "livsstil?"

Det finns två saker i mitt liv som liksom aldrig bleknar. Intresset och glädjen blir nästan bara starkare med åren.

Det ena är givetvis träning. För att jag mår bra av det helt enkelt. För att jag tycker om känslan, för att jag blir glad, gemenskap, endorfiner, styrka, funktion. 

Den andra saken i mitt liv är det här med kommunikologi och personlig utveckling. Jag vet inte när jag läste min första bok inom ämnet. Jag tror det var i högstadiet. Under åren har det blivit massor av böcker. Det har blivit coaching timmar för mig, terapi i 1,5 års tid, utbildning och lite olika prova på grejer. Jag älskar att utvecklas, veta vem jag är och vad jag vill. 

Det finns inget alternativ i min värld. För i min värld är det jag som styr mitt eget liv. 

Brinnande intressen! 

Hotellrum, kväll, jag gottar ner mig i ännu en bok.....

Känner igen synergier, nya metaforer, mera kärlek!

Inga kommentarer: