måndag 17 februari 2014

Sol ute och sol inne

Idag har solen visat sig, och visst är det så att det liksom spritter lite?

Jag var dock varit väldigt trött efter att ha vaknat mitt i natten av en sjuk sambo. Så jag passade på att lapa lite sol under lunchen. Frisk luft och lite motion fick bli en liten kick för att klara eftermiddagen. Väl hemma så sprang jag ner till det lokala gymmet inte för att träna, utan för att sola mig lite.

Det var nog två år sedan sist. När min pappa fick sin cancerdiagnos och liksom kämpade för sitt liv (nu är det ju betydligt bättre, dock fortfarande inte friskförklarad) så kändes det så fel att lägga sig i solariet och liksom nästan be om att få cancer. Det var min känsla då och det är väl fortfarande det. Känns så himla dumt att chansa liksom. Fast idag så gjorde jag det.

För att jag behövde få en liten färg i ansiktet, en liten vårpiff och för att få en lugn och fridfull stund i solariet. Känner mig fräsch med lite färg.

Att sola lite då och då borde väl  inte vara så farligt? Usch, jag vet verkligen inte.....

Inga kommentarer: