lördag 1 februari 2014

Veckan som snurrat på

Ja då är det lördag och jag sitter vid mitt nya köksbord, det där jag har väntat på. En kompis man som fixat det, det är underbart. Lagom stort för köket, får säkert plats med 5 stolar per sida om man måste. Härligt!

Jag sitter här och tänker på den här veckan som liksom bara snurrat på. Jag har jobbat över tisdag, torsdag och fredag och jag har varit till Oslo tur och retur på onsdagen. Blev en heldag så att säga, jobbet 7:30 och hemma igen 21:00. Så ja, om jag ska säga det själv så har det varit lite mycket. Det hänger givetvis ihop med att vi har en stor mässa nästa vecka i Lilleström.

En viktig mässa, dyr är den också. Det måste liksom bli bra.

Och så är det givetvis mycket sådant där annat som måste bli klart.

Träningen har blivit lidande. Jag har stått på crosstrainern en kväll, 45 min och trodde jag skulle dö av tråkighet. Fast jag gjorde det! Tisdagen klämde jag in en liten kvällspromenad på ca 45 min. Igår blev det också en liten promenad, ca 1 timme.

Fast idag har jag fått överdos av träning istället. Underbart.

Först cirkelträning som vanligt, det är ju lördag. 1,5 timme, intensiv och roligt. Vi bjöd mor och far på lunch idag och då tyckte förstås pappa att vi skulle åka skidor. Så sagt och gjort, då gjorde vi väl det. 6 km blev det, på mycket vingliga ben. Trött i hela kroppen var jag, men tänkte att det kan inte skada med lite frisk luft och få igång lite cirkulation. Skönt, men fasiken va trött jag blev.

Självklart kan det bero på cirkelträningen innan, och säkerligen så berodde det även på att det var årets första skidtur (skäms på mig). Vingligt, krångligt med tekniken och ja lite allmän bambi.

Nu känns det skönt. Jag skulle plugga men jag hade ju givetvis sparat filen jag skulle jobba med på servern och den kommer jag inte åt. *Suck*. Det har varit lite mycket nu. Snurrhjärna så att säga.

Så det får bli en tur till jobbet imorgon för att fixa det. Och sen får jag helt enkelt plugga imorgon istället. Idag kommer det inte hända så mycket mer.

Mat, ja mat blir bra.

Inga kommentarer: